«Τι μπορείς να κάνεις με ένα πρόβλημα;»

Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος Ψυχικής και Συναισθηματικής Υγείας- Πρόληψης σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης κατά των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Αιτωλ/νίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» – Ο.ΚΑ.ΝΑ

Υπεύθυνοι προγράμματος:
Χαράλαμπος Λουκίδης
Αρετή Μπαζάκα
Ψυχολόγοι – MSc,
Επιστημονικά Στελέχη ΚΠ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:
Μάντζιου Ελένη (ΠΕ 70)
Σπυριάδου Ελένη (ΠΕ 70)

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του 1ου θεματικού κύκλου «Ζω καλύτερα- Ευ ζην» με τίτλο υποθεματικής «Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία- Πρόληψη», την περίοδο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Πρωτογενούς Πρόληψης «Τι μπορείς να κάνεις με ένα πρόβλημα;» στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές της Β΄ Τάξης του σχολείου μας. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε μέσα από τρεις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα της Β΄ Τάξης του σχολείου μας. Ο τίτλος του προγράμματος είναι βασισμένος στο ομώνυμο παραμύθι του Kobi Yamada.

Αποδεχτείτε τα statistics, marketing cookies για να δείτε αυτό το περιεχόμενο.

Στην πρώτη συνάντηση, οι μαθητές μας καθισμένοι σε έναν κύκλο εμπιστοσύνης, συστήθηκαν στους υπεύθυνους του προγράμματος συμμετέχοντας σε παιχνίδια γνωριμίας. Έπειτα, η κα Μπαζάκα, αφού διάβασε μεγαλόφωνα το παραμύθι που προαναφέρθηκε, συζήτησε με τους μαθητές τα σημαντικότερα σημεία του και ζήτησε από αυτούς να ζωγραφίσουν ένα δικό τους πρόβλημα το οποίο τους απασχολεί έντονα τον τελευταίο καιρό ή το κουβαλούν μέσα τους από παλιότερα. Οι μαθητές, μόλις ολοκλήρωσαν τις ζωγραφιές τους, παρουσίασαν στους συμμαθητές τους το πρόβλημα που τους απασχολούσε και προσπάθησαν να αναζητήσουν τη λύση του.

Στη δεύτερη συνάντησή μας, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, συναποφάσισαν για ένα τεράστιο πρόβλημα οικολογικής, κοινωνικής, πολιτιστικής φύσεως το οποίο αντιμετωπίζουν και συνεργατικά το απεικονίζουν με πηλό και χρώματα επάνω σε ένα χαρτόνι. Σκοπός, αυτής της συνάντησης ήταν να αναδειχθούν καταστάσεις γενικότερου προβληματισμού και να δοθούν άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις σε αυτές. Αναδεικνύονται οι έννοιες της συνεργασίας, της εμπιστοσύνης, της αλληλοεκτίμησης, της αλληλοβοήθειας, της ευαισθητοποίησης και της ενσυναισθητικής αντίληψης, της ενδυνάμωσης των σχέσεων.

Παρουσίαση προβλήματος – Εύρεση Λύσης

Η τρίτη και τελευταία συνάντηση είχε χαρακτήρα ανατροφοδοτικό και μεταγνωστικό. Οι μαθητές γεμάτοι εφόδια πλέον , γνωρίζουν ότι είναι ικανοί να επιλύσουν μόνοι τους ή με τη βοήθεια των δικών τους ανθρώπων, τα προβλήματα που τους απασχολούν και να βλέπουν ένα πρόβλημα ως μια ευκαιρία για να μάθουν κάτι καινούριο ή να αντιμετωπίσουν με σκέψη και ψυχραιμία μια νέα κατάσταση.

Οι μαθητές κατασκευάζουν τα δικά τους ατομικά βραβεία- κονκάρδες και τα παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους. Μέσα από έναν δημιουργικό ομαδικό διάλογο διαπιστώνουν ότι είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν με επιτυχία όλες τις νέες προκλήσεις που εμφανίζονται στη ζωή τους καθώς έχουν εφοδιαστεί με πολλές γνώσεις και βιωματικές εμπειρίες μέσω αυτού του προγράμματος.

Ευχαριστούμε θερμά τους ψυχολόγους του ΚΠ «Οδυσσέας», κο Λουκίδη Χαράλαμπο και την κα Μπαζάκα Αρετή για την άψογη συνεργασία που είχαμε μαζί τους.