Βιωματική δράση με σκοπό την ευαισθητοποίηση της μαθητιώσας νεολαίας σε θέματα ψυχικής υγείας και ευεξίας υλοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023 στο κτίριο Χρυσόγελου από 11.00 έως 13.00 για τους μαθητές του Α1 και Β1 τμήματος του 1ου ΓΕΛ Μεσολογγίου.
Τους μαθητές μαζί με τις εκπαιδευτικούς τους, κ. Παρασκευή Μπάρλα και κ. Ανθούλα Τσιγγερίδη ,υποδέχθηκε στο κτίριο Χρυσόγελου ζεστά και φιλόξενα η ειδική παιδαγωγός, κ. Αποστολία Πάστρα.
Το βιωματικό εργαστήρι πραγματοποιήθηκε με εξαιρετικό τρόπο από την Dr Αθανασία Δημητρίου, Ψυχολόγο Ph.D Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Ιωαννίνων.
Να σημειωθεί επίσης ότι η δράση εντάσσεται και στα πλαίσια του προγράμματος για τη συναισθηματική νοημοσύνη και ενσυναίσθηση ,του προγράμματος e-twinning , που υλοποιείται τη συγκεκριμένη χρονιά στο σχολείο με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό ,κ. Ανθούλα Τσιγγερίδη.
Οι μαθητές μίλησαν με την κ. Δημητρίου για τα άγχη τους, που σχετίζονται με τα μαθήματα και το σχολείο καθώς και με την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Εξέφρασαν σκέψεις και απορίες , κατέγραψαν τα συναισθήματά τους και υλοποιήθηκαν βιωματικές ασκήσεις αναφορικά με την αποδοχή, τη θετική αυτοαντίληψη, τον σεβασμό και τη διαχείριση του άγχους.
Πρόκειται για μια παρουσίαση, στόχος της οποίας δεν ήταν μόνο η ενημέρωση, αλλά και η απενοχοποίηση των μαθητών για τυχόν δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, υπό το πρίσμα ότι η ψυχική υγεία συνιστά ευαίσθητο κοινωνικό ζήτημα και κυρίως καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία.
Αναμφίβολα το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Οφείλει να κάνει το άνοιγμά του στην κοινωνία και να υλοποιεί δράσεις που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας με πολύπλευρα οφέλη, όπως: (α)θετική επίδραση στη σχολική επίδοση, (β) ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, (γ) καλλιέργεια γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων αναγκαίων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και (δ) μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μελλοντικών προβλημάτων και συμπεριφορών υψηλού κινδύνου.
Να σημειωθεί ότι οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από τη συγκεκριμένη δράση.
“Ευχαριστούμε θερμά την κ. Δημητρίου για τον άψογο συντονισμό του βιωματικού εργαστηρίου καθώς και για την αγάπη που μοίρασε απλόχερα στα παιδιά.” υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση του σχολείου.
Πηγή: messolonghinews.gr